Justice League "Dumb" | MOTION GRAPHICS
(ENG) - This is a team project about the opening of a fictional comedy, the "Justice League Dumb": your favorite superhero it's not gonna be the same anymore, epic fail is on the way! (ITA) - Si tratta di un progetto di gruppo sulla realizzazione della sigla di apertura di una fantasiosa commedia, la "Justice League Dumb": il tuo supereroe preferito non sarà mai più lo stesso, dei fallimenti epici sono in arrivo!
ENG - This is a team project about the opening of a fictional comedy, the "Justice League Dumb": your favorite superhero it's not gonna be the same anymore, epic fail is on the way! Each team member choose a specific superhero that looks like him, so the challenge was to design it with a personal detail.

ITA - Si tratta di un progetto di gruppo sulla realizzazione della sigla di apertura di una fantasiosa commedia, la "Justice League Dumb": il tuo supereroe preferito non sarà mai più lo stesso, dei fallimenti epici sono in arrivo! Ogni membro del team ha scelto un supereroe che gli somigliasse, così la sfida è stata nel progettarlo con un dettaglio personale.
 
Logo Design & Logo Animation: Leonardo Gubbioni (as Batman)
Character Design & Animation: Emanuele Ercoli (as Flash)
Backgrounds design: Ilario Strazzullo (as Superman)
Sketch Artworks: Alessandro Demchenko (as Aquaman)
Typographic Design: Federica Ricci (as Wonder Woman), Domenico Ciccarelli (as Green Lantern)
Back to Top